wtorek, 17 lipca 2012

Przyciemnianie włosów naturalnymi sposobami

Ostatnio od słońca moje włosy pojaśniały i nabrały rudawych refleksów. Kolor jest śliczny, taki karmelowy, ale nie pasuje do mojej urody (typ lata- pasują mi raczej mysie odcienie). Przekopuję więc internet w poszukiwaniu naturalnych, tanich sposobów na przyciemnienie włosów. A oto co mi się udało znaleźć:

  • maseczka z olejku rycynowego: wymieszać żółtko (lub kilka, w zależności od  długości włosów) z kilkoma kroplami olejku, nałożyć na włosy i zostawić na 30 minut. podobno świetnie regeneruje włosy i przyciemnia je
  • płukanka szałwiowa: 2 torebki szałwii zalać 200 ml wrzątku, odstawić na 2 godziny, następnie wmasować we włosy na 30 minut i spłukać. oprócz przyciemniania nadaje połysk włosom
  • płukanka naparem z pokrzywy: przyciemnia, wzmacnia włosy i nadaje im połysk
  • bardzo mocny wywar z czarnej herbaty ale uwaga: może wysuszać włosy
  • zwykłe szampony z czarneą rzepą lub pokrzywą mogą delikatnie przyciemniać włosy

Jeszcze wywar z kory dębu lub niedojrzałych łupin orzecha włoskiego, oraz płukanka z łusek cebuli, ale podobno włosy mogą od tego zrudzieć, czyli dać efekt jak dla mnie odwrotny od zamierzonego.
Polecam stronę http://www.ziola-leki.pl/  Tam znajdziecie te i wiele innych ziołowych przepisów:)

3 komentarze:

  1. dzięki Ci kochana za miłe słowa :) buziaki dla Ciebie ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Om, ja akurat próbuje rozjaśnić włosy
    Używam do tego rumianku i nawet daje rade :>
    I tak to fajny blog, obserwuje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. kurde świetne te sposoby muszę wypróbować pokrzywę :)

    OdpowiedzUsuń